GIRO ELŐTT ÉS UTÁN
A kerékpározás mindig mozgásban tartja az embert. Nemcsak azért, mert kiváló sportolási lehetőség, de egyben az egyik leghatékonyabb és a természetre nézve is legkíméletesebb sportág/közlekedési eszköz.
A kerékpár hamarabb szolgálta ki az embert közlekedési eszközként, de bennünk alapvetően ott szunnyad a versenyszellem, így nem csoda, hogy a kerékpározásból sportág és versenysport lett.
A sportesemények pedig lázban tartanak országokat, sőt a világot is. Ahogyan a Giro, úgy a Tour de Hongrie is felkelti az emberek figyelmét. Főleg a kerékpársportban érdekeltekét. Az első Tour de Hongrie mezőnye 1925. június 27-én startolt el. A budapesti Gellért-szálló elől indult a körverseny és egészen 510,5 km-ig meg sem álltak a versenyzők. A körversenyt minden évben igyekeztek megtartani, de voltak szünetek. 1965-ig csak kis kihagyásokkal rendezték meg a körversenyt, majd a semmibe futott a kedvelt és magas színvonalú hazai kerékpáros verseny. 1993-ban megint életre kelt Tour de Hongrie. Az idén is megrendezésre kerül a verseny, méghozzá 5 etapban. 2020. május 13-án indul az első Debrecen és Hajdúszoboszló között (174 km). Ezt követi a Karcag és Nyíregyháza közötti 182 km-es szakasz május 14-én. A következő nap távolsága 171 km-t tesz ki Sárospatak és Kazincbarcika között, amelyet május 16-án egy 178 km-es etap követ Miskolc-Gyöngyös és Kékestető szakaszon. Zárásul május 17-én a legkisebb táv, a 156 km-es Esztergom-Esztergom táv követi, így összesen 816 km-t fognak pedálozni a Teour de Hongrie versenyzői.
A Tour de Hongrie kerékpárosai két nappal később rajtolnak, mint ahogy a Giro d’ Italia magyar szakaszai befejeződnek. A nagy csapatok versenyzői pedig szívesen megmérettetik magukat a magyar körversenyen is.
Izgalmas lesz ez a sportolóknak és a (magyar) szurkolóknak is.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!
Tartalom: xsports.co.hu | képek: pixabay.com (A képek illusztrációk) | videó: https://www.youtube.com/watch?v=2zyNKAR_OHA